PRIHODNJI KONCERTI

Koncert vokalne skupine Gallina
    Ogledov:10496     A+ | a-

11.12.2024

Ura: 19:30

LOKACIJA: Koncertna dvorana GŠ Izola

×

Vokalni sestav, ki ustvarja pod imenom Gallina, je nastal konec leta 2010. Skupina veliko pozornosti namenja izvajanju slovenske ljudske in umetne glasbe, skladbam svetovne zborovske literature od renesanse do sodobnosti, skladbam zlatega časa slovenske popevke, na repertoarju pa se rade znajdejo tudi tuje skladbe vokalnega jazza in popa. Še posebej pomembno poslanstvo skupine je spodbujanje mladih skladateljev k ustvarjanju novih skladb in s tem k bogatenju ženske vokalne in zborovske zakladnice. V dosedanjem delovanju je Gallina dosegla vrsto vidnejših uspehov, med  pomembnejšimi lahko izpostavimo zlato priznanje z odliko z Regijskega tekmovanja odraslih pevskih zborov in malih pevskih skupin 2013 (Slovenija), zlato plaketo in priznanje za najboljšo vokalno skupino tekmovanja Naša pesem 2014 (Slovenija) in drugo nagrado v kategoriji vokalnih skupin ter drugo mesto v kategoriji romantika mednarodnega tekmovanja Polifonico Arezzo 2014 (Italija). V letu 2014 je skupina izdala svojo prvo zgoščenko Kurje gospe. Leta 2015 je Gallina na mednarodnem tekmovanju Lipanjski zvuci v Petrinji (Hrvaška) zmagala v kategorijah klasične in folklorne glasbe ter osvojila Grand Prix. Gallino zaradi svoje specifičnosti in prepoznane kvalitete v goste vabijo številni slovenski in tuji organizatorji. V letu 2015 so nastopile na slovenskih in mednarodnih festivalih: Festa della musica attiva (Italija), 11. Mednarodni zborovski festival (Slovenija), Festival Lent (Slovenija) in Mednarodni zborovski festival Kragujevac (Srbija). Gallina je s programom Prikupnih pet v letu 2016 gostovala na Hrvaškem in v Bosni in Hercegovini ter se s ciklom sakralnih koncertov po cerkvah s poslikavami Toneta Kralja predstavila doma in v zamejstvu (Slovenija, Avstrija, Italija). Skupina je konec leta 2016 izdala svojo drugo zgoščenko Prikupnih pet in se s sklopom koncertov Zimzelena Gallina predstavila na različnih atraktivnih ljubljanskih lokacijah. V letu 2017 je Gallina gostovala v Utrechtu na Nizozemskem ter se udeležila tekmovanja InCanto Mediterraneo (Sicilija, Italija), kjer je osvojila prvo mesto v sakralni kategoriji. S projektom Gallina DeLux, ki je povezoval vokalno glasbo z arhitekturo in svetlobo, je skupina pripravila nov sklop koncertov s poudarkom na ljudski glasbi in prav za to priložnost napisanimi novitetami znanih slovenskih skladateljev. V letu 2017 je Gallina sodelovala kar na treh državnih proslavah. Na mednarodnem tekmovanju CorAmare v Sestri-Levante (Italija) leta 2018 je Vokalna skupina Gallina zmagala v dveh kategorijah in osvojila Grand Prix tekmovanja. Septembra 2018 je Gallina sodelovala pri projektu Musik aus Ravensbrück, Musik für Ravensbrück (Glasba iz Ravensbrücka, glasba za Ravensbrück) v Nemčiji, kjer je vokalni sestav v sodelovanju z dvema inštrumentalistkama počastil spomin na umrle ženske v koncentracijskem taborišču Ravensbrück z izvajanjem novitet in priredb ljudskih pesmi slovenskih skladateljic. V letu 2019 je Gallina gostovala v Italiji, Srbiji, Nemčiji ter na Nizozemskem in Hrvaškem, v Sloveniji pa se je predstavila na pomembnejših prireditvah državnega nivoja. Leta 2020 je vokalna skupina Gallina nastopila na pomembnem festivalu komorne glasbe Trame sonore v Mantovi (Italija). Koncerti Glasba za Ravensbrück so v letu 2019 ob podpori Ministrstva za kulturo zaživeli tudi na treh različnih lokacijah (Ljubljana, Koper, Celje) v Sloveniji. V sklopu istoimenskega projekta je leta 2021 pri Založbi RTV Slovenija izšla zgoščenka Glasba za Ravensbrück istega leta pa je vokalna skupina Gallina izdala tudi zgoščenko Meditationes s sakralnim programom. Z izdajo obeh albumov in slavnostnim koncertom je Gallina leta 2021 obeležila svojo 10 – obletnico delovanja. V letu 2022 je vokalna skupina sodelovala s skupino Laibach in Simfoničnim orkestrom RTV pri izvedbi koncerta Alamut, ki ga bo v letu 2023 ponovila na koncertih v Ljubljani, Trstu, Frankfurtu in Zagrebu. V začetku leta 2023 je izvedla odmevno turnejo štirih celovečernih koncertov v Nemčiji z zaključnim koncertom v organizaciji slovenskega veleposlaništva v Berlinu in društva SKICA, ki ga je izvedla skupaj s skladateljem in harmonikarjem Aldom Kumarjem. V vokalni skupina Gallina pod umetniškim vodstvom Ane Erčulj pojejo Nejka




DAMSKI KONCERTI VOKALNE SKUPINE GALLINA PO SLOVENSKIH GRADOVIH

Vokalna skupina Gallina v letu 2023 pripravlja cikel koncertov po slovenskih gradovih z naslovom Damski koncerti, ki so nastali po vzoru skupine z imenom Concerto delle donne. Koncerte bodo pevke izvedle na zgodovinskih prizoriščih slovenskih dvorov, kjer se je takšna glasba v času njenega nastanka tudi največkrat izvajala, glasbeno izvedbo pa bo spremljal povezovalec koncerta, ki bo besedila in vzdušje madrigalov s svojo interpretacijo približal občinstvu. Concerto delle donne je bila skupina profesionalnih pevk, ki je delovala na dvoru Ferrare v Italiji v pozni italijanski renesansi in je bila znana po svoji tehnični in umetniški virtuoznosti. Ansambel se je oblikoval med cenjenimi dvorjani, ki so ustanovili ljubiteljsko skupino in v okviru vojvodovih dogodkov nastopali drug za drugega. Iz skupine ljubiteljskih glasbenikov se je kmalu izluščil ženski ansambel profesionalnih glasbenic imenovan Concerto delle donne, ki je izvajala koncerte za člane ožjega kroga dvora in pomembne obiskovalce. Njihov značilni slog okrašenega petja je dvoru v Ferrari prinesel prestiž in navdihnil mnoge skladatelje tistega časa (Carlo Gesualdo, Luca Marenzio and Claudio Monteverdi). Ansambel Concerto delle donne je revolucionarno vplival na vlogo žensk v profesionalni glasbi. Njihova slava se je razširila po Italiji in navdihnila nastanek podobnih zasedb na mogočnih dvorih Medici in Orsini. Ustanovitev ansambla lahko štejemo za najpomembnejši dogodek v posvetni italijanski glasbi konec šestnajstega stoletja, ki je pomembno vplival na razvoj madrigala. 
Vokalna skupina Gallina se pri svojem delovanju navdihuje pri ansamblu Concerto delle donne, saj jih poleg tega, da gre za ženski ansambel družijo njihove korenine v ljubiteljskih vodah, stremljenje k napredku jih pelje po poti tehničnega in umetniškega obvladovanja glasov, po njihovem vzoru nastajajo podobne glasbene zasedbe, oba ansambla pa druži tudi to, da skladatelji sodobnega časa pišejo dela napisana prav za njih. V programu Damskega koncerta  bo vokalna skupina Gallina izvedla madrigale in predstavila njihovo zgodovinsko pot od renesanse, preko 20. stoletja do sodobnosti, nekateri madrigali skladateljev (Andrea Basevi Gambarana, Matej Kastelic, Federica Lo Pinto) pa bodo nastali prav za to priložnost. Z naročilom novih del italijanskim skladateljem (Andrea Basevi Gambarana, Federica Lo Pinto in Matej Kastelic) vokalna skupina Gallina vzpostavlja tesno mednarodno sodelovanje in bo s koncerti v Italiji, slovenskem zamejstvu in Nemčiji poskrbela za odmevnost projekta tudi v mednarodnem merilu. Nova dela bodo prispevala k bogatitvi zakladnice madrigalov, ki so tako uspešno nastajali v renesančnem času in se v sodobnih kompozicijskih praksah znova obujajo. Vokalna skupina Gallina si želi z Damskimi koncerti tudi opozoriti na vlogo žensk v profesionalni glasbi. Ansambel Concerto delle Donne je bil revolucionaren v smislu delovanja žensk kot profesionalnih glasbenic. Na občinstvo in na glasbenice so pevke delovale opogumljajoče, osvobajajoče in s svojo kvaliteto dokazovale, da so enakovredne svojim moškim kolegom, kar so jim sami tudi priznavali že s tem, da so jim renomirani skladatelji svojega časa posvečali svoja dela. Kaj pa se je od poznega šestnajstega stoletja do danes spremenilo? Smo v tej smeri napredovali? Vokalna skupina Gallina bi želela opozoriti na vlogo žensk v glasbi in v razmislek postaviti vprašanja kot so: Zakaj v koncertnih programih zborov, orkestrov, Opernih hiš, Filharmonij redno pogrešamo dela skladateljic? Kako se je spremenila vloga, število žensk v orkestrih? Zakaj vodilna mesta glasbenih institucij še vedno v glavnini zasedajo moški? Kaj ženskam preprečuje, da bi se pogosteje znašle na dirigentskih pultih in vodstvenih položajih? Zakaj tako zelo težko dobijo redne zaposlitve v glasbenih ustanovah? Zakaj se nas več ne udejstvuje v zborih in vokalnih ansamblih, ko pa vemo da so otroški in mladinski zbori polni prepevajočih deklet? Z Damskimi koncerti želi vokalna skupina Gallina opogumljati ženske ustvarjalke: pevke, glasbenice, skladateljice in dirigentke naj vztrajajo na svoji poti in verjamejo v svoje talente. Slovenska glasbena umetnost potrebuje nove ideje, ki jih s seboj nosijo pogumne glasbenice in seveda tudi glasbeniki. Z naročilom novih del mladima skladateljema Mateju Kastelicu in Federici Lo Pinto, bo tudi slovenska glasbena umetnost bogatejša za nove madrigale v slovenščini, ki seveda v renesansi niso mogli biti napisani. Naš največji mojster Jacobus Gallus je svoje namreč napisal v latinščini, vokalna skupina Gallina pa bo imela čast, da bo prvič izvedla njegov madrigal Quam gallina suum parit ovum za visoke glasove, ki ga je zanje priredil pokojni skladatelj Jakob Jež. Projekt Damskih koncertov bo z raznolikim programom dostopen za širok krog obiskovalcev. Nanje so vabljeni tako dame kot gospodje, tako otroci kot odrasli, tako mladi kot tudi mladi po srcu. Udeležili se ga bodo lahko tudi tisti, ki si drugače obiska koncerta ali ogleda samih dvorcev ne morejo privoščiti, saj bo vstop nanje brezplačen. Koncertni spored obsega raznolika dela skladateljev od renesanse do sodobnosti, kljub temu, da so večinoma v tujih jezikih, pa jim bodo poslušalci s pomočjo povezovalca tudi pomensko z lahkoto sledili. S projektom Damskih koncertov bo vokalna skupina Gallina obudila zgodovinske lokacije dvorov, dvorcev in gradov in vzpodbudila poslušalce, da hkrati uživajo v izvedbi koncerta s historičnim pregledom madrigalov in arhitekturnih, likovnih, dekorativnih elementih, ki jih ponujajo sami prostori. 



Ana Erčulj je leta 2022 zaključila študij orkestrskega dirigiranja na Akademiji za glasbo v Ljubljani pod mentorstvom prof. Marka Letonje in prof. Simona Dvoršaka z izvedbo Uverture k operi Čarostrelec (C. M. von Weber) in Pulcinelle (I. Stravinski) z orkestrom Slovenske filharmonije in prejela naziv magistrica akademska glasbenica orkestrska dirigentka. Za izvedbo magistrskega koncerta s Slovensko filharmonijo v Ljubljani je prejela študentsko Prešernovo nagrado Akademije za glasbo v Ljubljani. Leta 2022 je zaključila magistrski študij orkestrskega dirigiranja na Konservatoriju »Giuseppe Tartini« v Trstu pri prof. Marcu Angiusu z izvedbo opere E. Satieja Socrates in baleta Apolon Musagete (I. Stravinski). Ana Erčulj je leta 2013 diplomirala na Filozofski fakulteti v Ljubljani smer Muzikologija in Sociologija kulture, leta 2017 pa je na Akademiji za glasbo v Ljubljani diplomirala zborovsko dirigiranje pri prof. Sebastjanu Vrhovniku. Izpopolnjevala se je na Univerzi v Utrechtu (Nizozemska) in na Umetniški univerzi v Gradcu pri prof. Johannesu Prinzu. Leta 2024 je dirigirala orkestru Slovenske filharmonije na dveh koncertih Družinskega abonmaja in se kot prejemnica štipendije udeležila mojstrskega tečaja z orkestrom Cameristi della Scala (Milano). V letu 2024 je dirigirala simfoničnemu orkestru The Royal Northern College of music Manchester in Simfoničnemu orkestru GŠ Marjan Kozina (Novo mesto) na glasbeno – scenskem dogodku Slovenska muska od A – Ž v Areni Stožice. V letu 2023 je prejela štipendijo za udeležbo na mojstrskem tečaju »Glasba dvajsetega stoletja za instrumentalne ansamble« v Benetkah, kjer je dirigirala Orkestru Padove in Veneta, v istem letu pa je sodelovala tudi z Dubrovniškim simfoničnim orkestrom. Simfonični orkester RTV je vodila na otvoritvi Festivala Imago Sloveniae in Poletja v Stari Ljubljani , na koncertu ob 100. obletnici Vladimirja Lovca v Gledališču Koper (2022) in na različnih studijskih snemanjih. Sodelovala je z zborom in orkestrom SNG Opera in balet Ljubljana pri prvi izvedbi opere Roka Goloba The Sound, ter kot asistentka dirigenta pri izvedbah opere Ksenija in Carmine Burane. Med svojim študijem v Trstu je sodelovala z orkestrom tržaške operne hiše Teatro lirico Giuseppe Verdi in z Združenim orkestrom študentov konservatorijev v Benetkah, Trstu in Novem Sadu izvedla koncert v sinagogi v Novem Sadu. Je ustanoviteljica in umetniška vodja vokalne skupine Gallina in vokalno – instrumentalnega ansambla Musica Emonica in dirigentka simfoničnega orkestra Vladimir Lovec. Trenutno je asistentka dirigenta Sebastjana Vrhovnika pri Mešanemu zboru Glasbene matice in gostujoča dirigentka Obalnega komornega orkestra. Deluje kot korepetitorka in glasbena vodja muziklov in glasbenih predstav v MGL (Addamsovi, Rent, Teater za telebana, Turandot, Orlando, Čarovnice iz Eastwicka, Sugar, Goslač na strehi, …) in v SNG Drama Ljubljana (Prekleti kadilci). Z različnimi vokalnimi in instrumentalnimi zasedbami je prvič izvedla številne novitete skladateljev: Alda Kumarja, Andrea Basevija Gambarane, Christophe Loiseleur des Longchampsa, Nane Forte, Andreja Makorja, Mojce Prus, Ambroža Čopija, Katarine Pustinek Rakar, Mateja Kastelica, Federice Lo Pinto, Melani Popit, Tineta Beca, … Svoje znanje nadgrajuje na seminarjih in izobraževanjih za dirigente, pod vodstvom uveljavljenih dirigentov: Marko Letonja, Uroš Lajovic, Oleg Caetani, Martina Batič, Johannes Prinz, Ragnar Rasmussen, Steffan Schreyer, Georg Grün, Gary Graden in Stojan Kuret. Udeležila se je tudi mojstrskih tečajev za vokalne skupine pod vodstvom seksteta Singer Pur in finske vokalne skupine Rajaton. Deluje tudi kot vodja delavnic  članica žirij mednarodnih zborovskih tekmovanj. 



 

Rek