PRIHODNJI KONCERTI

Tomaž Petrač - klavir, Robert Lakatoš - violina, Roberto Papi - viola, Andrej Petrač - violončelo
    Ogledov:5008     A+ | a-

16.03.2025

Ura: 19:30

LOKACIJA: Pokrajinski muzej Koper

×

PROGRAM:

W. A. Mozart: Klavirski kvartet št.1 v g-molu KV 478

G. Mahler: Klavirski kvartet v a-molu

B. Glavina: Tri invencije za klavirski kvartet (2024)

J. Brahms: Klavirski kvartet št. 1 v g-molu op. 25


 
Konec 18. stoletja je bil klavirski kvartet kot sestav (klavir, violina, viola, čelo) noviteta. Ni povsem jasno, ali je bila združitev teh konkretnih glasbil Mozartova iznajdba ali ne, vsekakor pa velja njegov Klavirski kvartet v g-molu za eno izmed prvih del v tej obliki. Mojster kontrapunkta Brahms je bil v prvi vrsti izjemen skladatelj komorne glasbe in velja za naslednika Beethovna in Schuberta v tem žanru. Njegov Klavirski kvartet v g-molu je inovativno delo ogromnega obsega. Mahler pa je bil v svojem času bolj priznan dirigent kot skladatelj. Klavirski kvartet v a-molu je nedokončano delo, pravzaprav zgolj prvi stavek z oznako Nicht zu schnell (Ne prehitro) in skladateljevo edino ohranjeno instrumentalno komorno delo. Omenjene skladbe bodo skupaj s Tremi invencijami za klavirski kvintet Bojana Glavine zazvenele v izvedbi pianista Tomaža Petrača, njegovega brata violončelista in člana Orkestra Slovenske filharmonije Andreja Petrača, ki je za svoje umetniško delo kot solist in komorni glasbenik prejel več nagrad, večkrat nagrajenega violinista in profesorja Roberta Lakatoša, ki velja za »idealnega solista s čudovitim tonom«, ter violista in člana Simfoničnega orkestra SNG Maribor Roberta Papija, ki je aktiven komorni glasbenik na številnih festivalih v Evropi in ZDA.

Klavirski kvartet je na pobudo violončelista Andreja Petrača prvič koncertiral na Festivalu Ljubljana leta 2023. Takrat se je izkazal v prefinjeni usklajeni igri, z veliko dialoškimi niansami znotraj posameznih instrumentalnih povezav, pri čemer je odločilno vlogo igrala velika izkušenost in glasbeni instinkt vseh štirih glasbenikov. Sijajen uspeh, pa tudi odlične ocene strokovne kritike so člane kvarteta spodbudile, da nadaljujejo skupno muziciranje.

Tomaž Petrač, klavir
Robert Lakatoš, violina
Roberto Papi, viola
Andrej Petrač, violončelo


Priznani slovenski pianist TOMAŽ PETRAČ se rodil v mariborski glasbeni družini leta 1969. Prvih korakov nastopanja se je naučil na tamkajšnji glasbeni šoli. Do danes je igral na več sto koncertih doma in na tujem. Koncertna pot ga je vodila v Italijo, Belgijo, Francijo, Švico, Madžarsko, Nemčijo, Hrvaško, rbijo, Makedonijo in Črno goro, Albanijo.. Kot solist je nastopal v znanih kulturnih centrih in dvoranah npr. Veliki dvorani baselskega mestnega kazina, Veliki dvorani Vatroslav Lisinski v Zagrebu, Veliki dvorani HGZ v Zagrebu, v dvorani Kolarčeve Univerze v Beogradu, Veliki koncertni dvorani »Dom armije« v Skopju, Gallusovi dvorani Cankarjevega doma in Kozinovi dvorani SF v Ljubljani, ter nionski dvorani v Mariboru. Kot solist je nastopal z različnimi orkestri (Slovenska filharmonija, Orkester RTV Slovenija, Orkester SNG Ljubljana, Baselski simfonični orkester, Makedonska filharmonija, Mariborski komorni orkester, Orkester solistov DSS, orkester FMU iz Beograda, Varaždinski komorni orkester, Orkester SNG Maribor..) in dirigenti A.Nanut, M.Munih, M.Letonja, S.Robinson, H.Rodmann, N.Aleksejev, I.Gjadrov, N.Bareza, S.Šepić, E.Ambarcumjan, L.Voltolini, T.Fačini, D.de Villiers, J.Bruns, P.Dešpalj,E.Villaume in Philip von Steinecker. Petrač ima obsežen reperotar, ki zajema več kot 20 klavirskih koncertov skladateljev Bacha, Haydna, Mozarta, Beethovna, Chopina, Liszta, Brahmsa, Čajkovskega, Rahmaninovega, Prokofjeva, Škerjanca, Šivica in Arniča. Poznan je tudi po sporedih solističnih recitalov, na katerih izvaja najzahtevnejša dela kot so štiri Balade in štirje Scherzi F.Chopina, drugo in tretjo sonato F.Chopina, oba zvezka Brahmsovih Paganini variacij… Skrbno se posveča tudi interpretaciji del slovenskih avtorjev. Poustvaril je vrsto del sladateljev P.Ramovša, A.Srebotnjaka, V.Ukmarja, M.Mihevca, D.Bavdka, P.Mihelčiča, Ž.Staniča, N.Firšta in drugih. Petrač snema za radijske in televizijske postaje RTV Slovenija, HRT Zagreb in RAI Italia. Nejgovi posnetki so zabeleženi na desetih nosilcih zvoka.  Z veliko predanostjo se posveča tudi komorni igri. Koncertira s priznanimi domačimi in tujimi glasbeniki (Andrej Petrač, Mosche A.Epstein, J.Maksimović, R.Lakatoš, Vida Vujić, Aleksander Milošev, Miran Kolbl, Karolina Šantl Zupan, Nadja Drakslar...). Tomaž Petrač je na ljubljanski Akademiji za glasbo z odliko diplomiral v razredu prof.Dubravke Tomšič Srebotnjak. Po diplomi se je štiri leta izpopolnjeval v Baslu(Švica), kjer je v razredu prof.Rudolfa Buchbinderja ob zaključku študija prejel koncertno diplomo. Med študijem se je izpopolnjeval pri pianistih .Brumbergu in P.B.Skodi, za komorno igro pa pri A.Janigru. Za leto 1988 mu je Univerza v Ljubljani podelila Prešernovo nagrado. Tomaž Petrač je redni profesor za klavir na ljubljanski Akademiji za glasbo. Več kot 30 njegovih diplomantov in podiplomantov uspešno nadaljuje glasbeno pot poustvarjalcev ali pedagoških delavcev na različnih ustanovah v Sloveniji in na Hrvaškem.


»Idealen solist z razkošnim, samozavestnim tonom, ki si ves čas prizadeva navdušiti občinstvo z virtuoznostjo« (P. Connors, Bachtrack), violinist ROBERT LAKATOS, dobitnik prve nagrade na prestižnem mednarodnem tekmovanju violinistov v Pamploni v Španiji leta 2015. Ta mladi umetnik je pred tem prejel prvo nagrado na tekmovanju Mary Smart Competition v New Yorku leta 2013 ter prestižni nagradi na tekmovanju Andrea Postacchini v Italiji in tekmovanju Glasbene mladine v Romuniji. Ti uspehi so mu odprli vrata mednarodne kariere na priznanih svetovnih glasbenih odrih. Robert Lakatoš je nastopil s simfoničnimi orkestri Navarre, Malage, Madrida, Göttingena, Krakova, Montereya, Züricha, Istanbula, Ljubljane, Novega Sada ter z Beograjsko filharmonijo. Sodeloval je z eminentnimi dirigenti današnjega časa, kot so Gabriel Feltz, Uroš Lajovic, James Judd, Manuel Hernandez Silva, Fabio Makati, Nicholas Milton, Lior Šambadal, Antoni Witt, Filip Greenberg, Aleksandar Marković in mnogi drugi. Robert Lakatoš se je rodil leta 1991 v Novem Sadu. Odraščal je v glasbeni družini, kjer mu je bil mentor oče Imre Lakatos. Kasneje je diplomiral v razredu prof. Dejana Mihailovića na Akademiji umetnosti v Novem Sadu. Študij je nadaljeval na Univerzi za umetnost v Zürichu, hkrati pa se je izpopolnjeval pri vrhunskih umetnikih, kot so A. Rosand, J. Rachlin, R. Simović in R. Koelman. Te izkušnje so mu dale trajno umetniško kakovost, ki jo razvija ob hkratni koncertni in pedagoški dejavnosti. Robert Lakatoš trenutno deluje kot profesor violine na Akademiji umetnosti v Novem Sadu in na Fakulteti za glasbo v Beogradu. Od leta 2018 je umetniški vodja Komornega godalnega ansambla Roberto Lakatoš, ki ga sestavljajo umetnikovi učenci in katerega cilj je promocija mladih violinskih virtuozov. Je dobitnik nagrade Kulturna iskra 2017, ki jo podeljuje Zavod za kulturo Vojvodine za sodobno ustvarjanje mlademu umetniku do 35 let. Robert igra na violino Antonia Stradivarija iz leta 1709 iz zasebne zbirke slavnega violinista Vladimirja Radosavljevića, katerega lok tudi uporablja.

»Z velikim veseljem sem sodeloval z Robertom Lakatosom v obdobju, ko je bil moj študent na Univerzi za umetnost v Zürichu v Švici. Robert Lakatos pogosto pokaže brezhibno tehniko ter zelo čustveno in ganljivo muzikalnost. Menim, da je Robert Lakatos eden najbolj obetavnih violinistov svoje generacije.« Rudolf Koelman
"Robert Lakatos je izjemen violinist, čigar tehnika in temperament zagotavljata nepozabno muziciranje."
"Je eden najbolj obetavnih mladih umetnikov svoje generacije in njegov način igranja je v stilu stare tradicije igranja violine." Julian Rachlin

ROBERTO PAPI se je začel učiti violino pri osmih letih v Spoletu v Italiji. Po končani srednji šoli na "Liceo Classico" v Spoletu in študiju na "Civico Istituto Musicale A. Onofri" se je preselil v ZDA, kjer je nadaljeval študij viole. Po diplomi iz glasbe cum laude na Univerzi Vanderbilt in magistrskem študiju glasbe na Univerzi Rice je bil član orkestra New World Symphony v Miamiju. Po prvi sezoni v New World Symphony se je preselil v Belo Horizonte v Braziliji, kjer se je pridružil Orquestra Filarmonica de Minas Gerais in osem sezon deloval kot pomočnik glavnega violista. Od leta 2020 do 2022 je bil član sekcije viol Slovenske filharmonije v Ljubljani, leta 2021 pa je bil tudi začasni prvi violinist. Roberto je trenutno prvi violinist v SNG Maribor in redno gostuje kot prvi violinist Komornega orkestra Ferruccia Busonija v Trstu. Nastopal je tudi kot gost z orkestri, kot so Orquestra Simfonica de Barcelona in Nacional de Catalunya (gostujoči glavni violist), Welsh National Opera (gostujoči asistent prvega violinista), City of Music Nashville Baroque Ensemble in drugi. Kot aktiven komorni glasbenik Roberto pogosto nastopa v sklopu Carpe Artem v Mariboru in z ansamblom Dissonance v Ljubljani, poleg drugih sodelovanj v Sloveniji in Italiji. Sodeloval je na festivalih v Evropi in ZDA, med drugim na festivalih, kot so Spoleto Festival of Two Worlds, Ljubljana Festival, Amelia Island Chamber Music Festival, Aspen Music Festival in Tanglewood Music Festival. Med bivanjem v Braziliji je bil ustanovni član ansambla "I Virtuosi de Minas" z Anthonyjem Flintom.

Violončelist ANDREJ PETRAČ se je rodil v Mariboru. Po končani gimnaziji in srednji glasbeni šoli je leta 1982 začel študirati na Akademiji za glasbo v Ljubljani pri Otonu Bajdetu. Že med študijem je prejel številne nagrade: 1984 Prešernovo nagrado Univerze v Ljubljani in istega leta tudi prvo nagrado na Tekmovaju glasbenih umetnikov Jugoslavije, 1985 pa nagrado
Zlata ptica. Po diplomi se odpravi v Stuttgart, kjer se je izpopolnjeval pri Antoniu Janigru. Kasneje je postal tudi njegov asistent. Leta 1988 je bil povabljen v Zagreb na tamkajšnjo Akademijo za glasbo, kjer je izučil kar nekaj izvrstnih violončelistov. Leta 1992 je sprejel mesto prvega violončelista v Slovenski filharmoniji. S Komornim godalnim orkestrom Slovenske filharmonije, katerega dolgoletni umetniški vodja je bil, je prejel nagrado Prešernovega sklada. Več kot trideset let je bil, skupaj s Tonkom Ninićem in Vladimirjem Krpanom, član klavirskega tria Orlando s katerim je redno nastopal v kulturnih prestolnicah Evrope. S tem ansamblom je prejel tudi najvišje hrvaško cehovsko priznanje Milke Trnine. Kot solist je nastopal s številnimi orkestri in dirigenti: S.Sanderling, M. Letonja, A. Nanut, J. Simonov, M.Albreht, F. von Steinecker… Med prostim časom vodi mojstrske tečaje doma in v tujini.
 

Rek